Wniosek o zgłoszenie projektu szybkiej kolei Suwałki- Augustów do "Kolej Plus"



Subject: Wniosek o zgłoszenie projektu kolei aglomeracyjnej Suwałki do MI w kolejnym naborze


do UMWP

Szanowni Państwo,
Wnoszę, aby rozważono pomysł wnioskowania o środki na wprowadzenie szybszych pociągów w relacji do centrum Augustowa z Suwałk.
Możnaby  z tych środków uruchomić szybkie połączenie Augustów-  Suwałki. Czas  przejazdu koleją wynosiłby  25 minut do 20 minut zależnie od liczby przystanków. 

Proponuję że po zmianach na linii Suwałki- Augustów kursowałyby specjalne pociągi kolei regionalnej (oparte o specjalny tabor wychylny) z czasem przejazdu nawet 20- 25 minut, oparte o tabor wychylny. Zatrzymywałyby się tylko na przystanku Suwałki i ewentualnie na przystanku Suwałki Papiernia. Mogłyby kursować w relacji:

  1. Augustów centrum nowy przystanek
  2. Augustów Gen. Bema (szkic nowej bocznicy w załączeniu)
  3. Augustów Port
  4. ewentualnie postój na przystanku Suwałki Papiernia
  5. Suwałki - połączenie do centrum miasta.

Przykładowy tabor to pociągi typu Regioswinger: Oto ich przetłumaczony opis (na podst. Wikipedii)

RegioSwinger jest przechylanym spalinowym zespołem trakcyjnym (DMU) przeznaczonym do szybkiego ruchu regionalnego na liniach niezelektryfikowanych.
RegioSwinger został po raz pierwszy wyprodukowany przez Adtranz w Hennigsdorfie, zanim stał się częścią Bombardier Transportation w 2001 roku. Pociąg jest używany w Niemczech z Deutsche Bahn w klasie 612, a do Chorwacji został wprowadzony przez Chorwackie Koleje Państwowe jako HŽ 7123 lub InterCity Nagibni (ICN) w 2004 r. Publiczność skróciła tę nazwę, dzięki czemu zyskał przydomek nagibni (swinger) w Chorwacji i stał się znany również pod tą krótką nazwą, dzięki reklamom.
Poprzednikiem klasy 612 była klasa 611, która ze względu na duże problemy z systemem przechylania i podwoziem była w dużej mierze uznawana za awarię. Mimo, że klasa 612 trzyma się zasady elektrycznego systemu przechyłu (Neicontrol-E), to od początku została ona zaprojektowana na nowo.
Pierwsze urządzenia zostały dostarczone w 1998 r. i działały niezawodnie do 2004 r., kiedy to wykryto pęknięcia w szeregu zestawów kołowych. Ze względów bezpieczeństwa system przechylania został wyłączony, a następnie zredukowano maksymalną prędkość na liniach przechylania, co spowodowało ogromne zakłócenia w rozkładzie. Podobnie jak wcześniej w przypadku klasy 611, koła i osie musiały zostać wymienione. Od 2005 roku klasa 612 została wyposażona w osie z utwardzonego molibdenu. Dziś klasa 612 powróciła do pracy przechylnej i stanowi szkielet szybkiego serwisu regionalnego DB na niezelektryfikowanych liniach.
Po uziemieniu ICE TD klasy 605 z powodu pęknięcia osi w jednym urządzeniu, na linii Drezno-Monachium 2003 zastąpiono ją klasą 612, ponieważ zastąpienie jej czymś innym niż przechylny DMU oznaczałoby wydłużenie czasu jazdy. Mimo że klasa 612 nie została skonstruowana z myślą o komforcie podróżowania typu ICE, 16 jednostek zostało przemalowanych w schemacie ICE i przemianowanych na klasę 612.4. 
Informacje techniczne
Jednostki klasy 612 składają się z dwóch zmotoryzowanych wagonów, każdy z silnikiem Cummins (typ QSK-19) o mocy 560 kW (751 KM). Moc przekazywana jest hydraulicznie. Za pomocą sprzęgła Scharfenberga można podłączyć do czterech jednostek, przy czym komputery pokładowe automatycznie wybierają konfigurację pociągu.
Oprócz hamulców pneumatycznych i hydraulicznego układu hamulcowego, klasa 612 jest również wyposażona w hamulec elektromagnetyczny. Maksymalny kąt nachylenia wynosi 8°.
-- 
Bialostocka24.pl
Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623


Komentarze

Popularne posty