Pytania do zarządzającego lotniskiem Krywalny

"Zdaniem prezesa Areo Partner, obecnie nie ma szans na tworzenie nowych portów lotniczych – są one wpisane w europejską strategię sieci TEN-T i zmiana tej strategii wymagałaby zgody KE, co w obecnej sytuacji gospodarczej jest bardzo wątpliwe. Proponowane i realizowane przez Aeroklub Polski rozwiązania mają na celu ocenę rynku i dopasowanie do niego potrzeb inwestycyjnych – w pierwszej kolejności rekomendowane jest lotnisko o długości drogi startowej 1000-1400 m, z podstawowymi elementami, które są niezbędne, jak droga kołowania, płyta postojowa, proste pomoce nawigacyjne i hangary."

wg http://www.pgt.pl/bialystok-krywlany-szansa-na-sukces


W mojej ocenie port lotniczy Krywalny powinien mieć pas startowy 1140 metrów- 1500 metrów i być dostosowany pod samoloty Saab 340, takie jakie są wykorzystywane przez polskie taksówki powietrzne, samoloty linii Sprintair etc. 

W mojej ocenie już na początku powinno się myśleć o uruchomieniu połączeń pasażerskich liniami Sprintair na wzór Radomia. Samoloty te potrzebują 1300- 1500 metrów długości pasa.

Czy pas startowy będzie mógł obsłużyć samoloty pasażerskie linii Sprintair?

Komentarze

Popularne posty